Bilbobus kudeatzen duen enpresa pribatuak irizpide ekonomizistak baino ez ditu oinarri, eta irizpide horiek herritarrentzako zerbitzua eta lan-baldintzak okertzen dituzte. Bilbobusen kudeaketa esku publikoetara itzultzea eskatzen diogu korporazio berriari.

 

Bilbobuseko autobusa

 

« ALSAk  irizpide ekonomizista hutsekin  jarduten du; ez kalitate edo komunitateari zerbitzu emateko irizpideekin »

 

Bilboko hiri-autobusen zerbitzua (Bilbobus izenez ezagutzen dena) behar-beharrezkoa da Bilboko herritar askorentzat, Bilboko auzo guztietara iristen den garraiobide publiko bakarra baita.

Bilbobusen kudeaketa, Bilbo hirian edo Bilbo Metropolitarrean (Metro edo Euskotren) jarduten duten beste garraiobide batzuetan ez bezala, ALSA enpresa pribatuaren esku dago.

 

Irizpide ekonomizista hutsak

Hori ez da hutsala, enpresa pribatu guztiek irizpide ekonomizista hutsekin jarduten baitute, eta ez kalitate-irizpideekin eta komunitateari zerbitzua emateko irizpideekin. Ekonomiaren lehentasun hori, zerbitzuaren gainetik, Bilboko herritarrak jasaten ari dira, egunez egun zerbitzuaren kalitatea, publikoa izan beharko lukeena, okertzen ari baita.

Abuztuan, Bizkaiko udalerri askotan tenperatura-errekor historikoa bizi izan dugun honetan, Bilboko hiriak zenbait autobusetan tenperatura % 20 baino ezin da jaitsi kanpoaldearekiko. Hau da, alde batetik, herritarrek bero-kolpe bat izateko arriskua dute, eta, bestetik, langileek tenperaturei buruzko lan-araudiak ezartzen duenaren gainetik egiten dute lan (486/1997 Errege Dekretua).

 

« Batzutan 112 autobusetarako  2 mekanikari operatibo  baino ez daude »

 

Mantentze urria

Enpresak daraman aurrezpen-politikaren barruan, eta zerbitzu hori jasaten ari den desegitearen ondorioz, lan propioak kanporatzen ari dira, eta azken urteotan ez dira ordezkatu erretiratzen joan diren tailerreko eta mantentze-lanetako langileak. Hori dela eta, gaur egun 112 unitate ingururentzat 2 mekanikari operatibo baino ez daude, eta une batzuetan ezin da modu eraginkorrean lan egin aldi berean hainbat matxura gertatzen diren unean, eta Bilboko herritarrak dira kudeaketa horren biktima zuzenak. kudeaketa horren ondorioz, autobusek atzerapenak izaten dituzte geltokietan.

 

Lan-eskubideen urraketa

Herritarrak bezala, Bilbobuseko langileak ere gure lanaren kalitatea murrizten ari dira, enpresaren aurrezpen-politikaren ondorioz. Langileen Estatutuaren 34.2 artikuluan ezarritako aurreabisu-epeak ez dira betetzen, eta askotan deskonexio digitalerako eskubidea urratzen ari da, edo Elorrietako kotxetegian dauden langileak arriskuan jartzen ari dira, aparkatutako unitateak gainezka daudelako. Gainera, kotxetegiaren eta bere gelen baldintzak oso zikinak eta zaharkituak daude.

Azkenik, aipatu behar da duela gutxi Bilbobuseko markesinetan enpresa kudeatzaileak propaganda egiten zuela egunero Bilbobuseko unitate guztiak 2 aldiz garbitzen direla iragartzen. Enpresarentzat aspalditik lan egiten dugunok lekukoak gara eta badakigu inoiz ez direla unitate guztiak egunean 2 aldi garbitu, beste behin ere herritarrak zerbitzuaren narriadura pairatzen dutenak izanez.

Adibideak jartzen jarrai genezake.

 

Langileen erantzunkizuna

Hala eta guztiz ere, baliteke erabiltzaileak gabezia horiek guztiak ez ikustea, Bilbobuseko plantillaren konpromisoa eta erantzukizuna direla eta. Plantilla hori bere esku dagoen zerbitzu publikorik onena eskaintzen tematuta dago, nahiz eta aplikatzen ari diren murrizketen ondorioz sortzen diren zailtasunak egon. Egoera hau Bilboko udalaren ezjakintasunarekin edo are okerrago, bere konplizitatearekin gertatzen ari da.

ESK-k Bilbobusen duen atal sindikalak ez dugu ulertzen Udalak nola ahalbidetu dezakeen gure hiriko auzo askorentzat funtsezkoa den zerbitzu bat hondatzea. Metro Bilbaon eta Bilbobusen bidaia bakarra egin behar da hitz egiten ari garena egiaztatzeko.

Horregatik guztiagatik, datozen 4 urteetan Bilbo gobernatuko duen korporazio berria eratu berri den honetan, Mugikortasun eta Iraunkortasun Arloko arduradunari eskatzen diogu Bilboko herritar guztien interesak zaintzeko, Bilbobusen zerbitzuaren kudeaketa esku publikoetara itzultzea.

 

Bilbobusek greba mugagabea hasiko du apirilaren 9an

Alsaren hitzarmen berria negoziatzeko borondate ezak eta Bilboko Udalaren pasotismoak greba mugagabera garamatza. Irakurri

Bilbobus: kalitatezko zerbitzu publiko baten alde

Bilbobus kudeatzen duen enpresa pribatuak irizpide ekonomizistak baino ez ditu oinarri, eta irizpide horiek herritarrentzako zerbitzua eta lan-baldintzak okertzen dituzte. Irakurri

Bilbobus zerbitzua kudeatzen duen enpresaren mehatxuak

Ez da onargarria COVID19 egoeran gizarte orori sakrifizioa eskatzea, Bilboko herritarren zati handi bat bertatik igarotzen den enpresa batek eska Irakurri

Bilbobusek ez ditu prebentzio-neurriak betetzen

ESK-ko Bilbobuseko Atal Sindikalak publikoki salatu nahi du COVID-19a dela eta segurtasunerako babes neurriak ez direla betetzen. Irakurri
  • 1
  • 2