Administrazio publikoetan behin-behinekotasunaren abusuaren kontrako eta enplegua kontsolidatzearen aldeko sindikalismo alternatiboaren manifestua.
Enpresa pribatuan baino behin-behinekotasun handiagoa
Sindikatu sinatzaileek zera adierazten dugu:
- Klase-sindikatu gisa, kalitatezko zerbitzu publiko duinak defendatzeko konpromiso irmoa dugu, egungo sistema neoliberalak eragindako gizarte-desberdintasunak konpentsatzeko tresna baitira.
- Zerbitzu publiko horiek enplegatu publikoen lanean oinarritu behar dute; lan horrek, oro har, dituen lan-baldintzak eta, bereziki, enpleguaren egonkortasuna ahalik eta gehien errespetatzea merezi du.
- Nabarmena da, era endemikoan, administrazio publikoetan aldi baterako lanharremanak neurriz kanpo erabiltzen direla, eta, gaur egun, erabilera hori administrazio guztien artean %30 ingurukoa da. Behin-behinekotasun tasa hori sektore pribatukoa baino handiagoa da.
- Hori lortzen laguntzen dute, zalantzarik gabe, nahita edo nahigabe egindako langileen kudeaketa oso kaskarrak, bai eta birjarpen-tasaren mugek eta hautaketaprozesuen nolabaiteko konplexutasunak. Horren ondorioz, lan-eskaintzen deialdia
eskasa da, eta, hala badagokio, behin-behinekotasuna egiturazko ehunekoetan mantentzeko beharrezkoak diren plazen eskaintza ere bai. - Hala eta guztiz ere, administrazio publikoak ez daude zerbitzu publikoen kudeaketaeraginkorra bermatzeko betebeharretik salbuetsita, ezta langileena ere; beraz, beharrezko langile egonkorrez hornitzera behartuta daude, legezkotasuna
errespetatuz. - Eraginkortasunik eza egiaztatuta, ez dirudi legezkotasunarekiko errespetua erebermatzen denik. Egia da Estatuko botere publikoek ez dutela behar bezala egokitu Kontseiluaren 1999/70/EE Zuzentaraua, 1999ko ekainaren 28koa, EGK, UNICE EPEZren iraupen mugatuko lanari buruzko esparru-akordioari buruzkoa, enplegu publikoaren arloko barne-ordenamendura. Transposizio hori 2001eko uztailaren 10a baino lehen gauzatu behar zen.
- Lan-harreman arruntak mugagabea izan behar duela abiapuntutzat hartuta, zuzentarau horren xedea denbora jakin bateko enpleguaren kalitatea hobetzea eta iraupen mugatuko lan-harremanak erabiltzearen ondoriozko abusuak saihesteko
esparru bat ezartzea da. - Lehen aipatu bezala, omisio horren emaitza lan-harremanen behinbehinekotasuna gehiegizkoa izatea da, edo, Europako Batasuneko Justizia Auzitegiak egiaztatzen duen bezala: behin-behinekotasuna neurriz kanpokoa izatea administrazio publikoetan. Gehiegikeria hori ezin da zigorrik gabe geratu.
Botere publikoei exijitzen diegu
Horregatik guztiagatik, botere publikoei honakoak eskatzen dizkiegu:
- Sektore publikoko lan-harremanen arloko barne-ordenamendua aldatzea, hainbat motatako aldi baterako lan-harremanei eta bitartekotasun-harremanei legezko mugak ezartzeko: aldi baterako programak gauzatzea, zeregin-kopuru handiegia edo zereginpilaketa eta lanpostu hutsak egotea.
- Alor publikoko lan-harremanen arloko barne-ordenamendua aldatzea, behar besteko disuasio-zehapenak ezartzeko administrazio ez-betetzaileentzat, eta, aldi berean, aldi baterako abusua jasan duten pertsonak babesteko eta erreparatzeko.
- Legegintza-ekimenei ekitea, behin-behinekotasunaz abusatzeak eragindako langileen enplegua kontsolidatzeko benetako prozesuak artikulatu ahal izateko. Prozesu horiek bi baldintza bete behar dituzte: aldi baterakotasun-abusu egoeran
dagoen inor ez baztertzea, eta, edonola ere, kontsolidazioaren xede diren langileek karrerako funtzionarioen, lan-kontratuko funtzionarioen edo estatutupeko langile finkoen eskubide eta betebehar berberak izatea.
La Pau anbulantzietarako zigor berri bat
Arabako Lan Ikuskaritzak 12.000 euroko zehapena jarri dio berriro Ambulancias La Pau enpresari, laneko arriskuen prebentzioaren arloko bi arau-hauste larri…
Irakurri
Grupo La Pauk iragarritako errefortzuz berririk ez
Ez dugu inolako errefortzuren berririk, eta, hala izan balitz, ez zukeen legerik beteko. Enpresa pirata honek kontratazio-agiriak bete behar ditu…
Irakurri
De Miguel kasua: enpresa publikoak eta klientelismoa Euskadin
Alfredo de Miguelen kasua porrot sistemiko baten froga da. Beste funtzionamendu mota bat eskatzen dugu euskal enpresa eta fundazio publikoetan.…
Irakurri
Garraio sanitarioak lan-baldintzak eta kalitatezko zerbitzua bermatu behar ditu
Euskal osasun-garraioa kudeaketa publikokoa izatea eskatzen dugu; bitartean, plantillen lan-eskubideak eta zerbitzuaren kalitatea bermatzeko eskatzen diogu Osakidetzari.
Irakurri
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- 26
- 27