Orain, langileen ia% 100 "nahitaezko telelana" egoeran gaude (sail operatiboetako lankideak izan ezik), eta egoera horretan hiru aste daramatzagunean, eta konfinamendua luzerako doala iritzita, ESKtik irregulartasun bat adierazi beharra ikusi dugu. Irregulartasun hori, txalupan, ez dirudi oso garrantzitsua denik, baina, hala ere, enpresaren xaxatze argia ezkutatzen dute.

Eta zenbait erantzukizun bere gain hartzekoa, 463/2020 Errege Dekretua betetzearen ondorioz. Errege-dekretu horrek telelan-egoera bereziak arautzen ditu,  Jakinarazpen honen izenburua, dakizuen bezala, telelaneko egoerei buruzko jarduera-protokoloa jakinarazi duelako dator.


Protokolo horretan jakinarazten da antolaketa-sistemak ezarriko direla jarduera mekanismo alternatiboen bidez mantendu ahal izateko (telelana).

Ildo horretan, joan den asteko Segurtasun eta Osasun Batzorde Zentralaren ezohiko bileran gai hori jorratu zen jada, eta, bere garaian jakinarazi genuenez, hor gorrixkatzat jotzen genituen zenbait neurri ezartzen ziren; izan ere, langile asko insolidarioak direla leporatzen zitzaien, telelana egitera jendea zer baldintzatan zihoan zaintzeaz arduratu beharrean, edo Aukerarik ez zuen jendeak
Bada, "Ahaztu" egin zaie jakinaraztea langileak bete beharreko galdetegi bat dagoela, urrutiko jarduera zein baldintzatan garatzen ari den jakiten lagun diezagukeena.
Hau da, gure etxeetako lan-ingurunea "autoebaluatzen" duen galdetegi bat, ingurune horrek Lan Arriskuen Prebentzioari buruzko Legeak ezarritako gutxienekoak betetzen dituen zehatz jakiteko aukera ematen duena.

Izan ere, enpresak jakinarazi duenez, 31/1995 Legeak ezartzen duen arriskuen nahitaezko ebaluazioa betetzeko, langileak berak bere borondatez egin dezakeen autoebaluazioa egiteko aukera dago, baina ez da aipatzen dugun galdetegia existitzen.

Autoebaluazio hori 463/2020 Errege Dekretuaren 5. artikuluan dago jasota. Horretarako, inprimaki bat egin da, oso sinplea eta betetzeko erraza (gure komunikazioan erantsi dugu), eta, bertan, langileak gure etxeetan lanpostuaren inguruan antzematen dituen akatsak jaso ahal izango ditu. Ergonomiaz, argitasunaz, jarrera-higieneaz eta abarrez ari gara, eta, jakina, kasu askotan ondo konponduta egongo dira (argi dago bakoitza bere etxean ahalik eta lan-giro onena sortzen saiatuko dela), baina beste batzuetan ezinezkoa izango da, batetik, espazio egokirik ez dagoelako, eta, bestetik, enpresako inor ez delako horretaz arduratu.

Hori dela eta, inprimaki hori betetzea gomendatzen dizuegu, eta kopia bat zuzeneko nagusiari eta beste bat lan-osasuneko ordezkariari bidaltzea. Horiek dira enpresa eta bere bazkideak beste behin ere ez direla behar bezala egon erakusten duten xehetasun txikiak, eta langileak izan dira krisi honen kudeaketan arrisku eta erantzukizun guztiak beren gain hartu behar izan dituztenak.

#BIZITZAKERDIGUNEAN