Telefonicak iragarri berri du, ahal den neurrian, telelanari heltzeko aukera emango diola bere nagusi hurrenari idatziz eskatzen dion orok, eta hark eskaera ahalik eta lasterren izapidetuko duela.

ESK-k beti kritikatu izan du lan-modalitate hori, lan-baldintzei, isolamendu "sozialari" eta kostuak aurrezteari dagokienez, horrek ez baitie eragiten enpresa bere gain hartzen duten langileei.

Baina ESKn ere uste dugu, bereziki arrisku-profila duten langileentzat, edo adinekoak edo adingabeak zaintzeko beharra dutenentzat, telelana, egungo egoera kontuan hartuta, oso aukera interesgarria dela aurre egin behar diogun arazoaren hedapena ahal den neurrian arintzeko, eta, alde horretatik, enpresaren eskaintza balioesteko da, baina …

Zer ahalegin egiten du enpresak krisi honetan guztian?

Hau da milioiko galdera. Telefonicako telelana CEVk arautzen du jada, eta, alde horretatik, enpresa gaur egun planteatzen ari den telelanaren modalitateak uste dugu ez dituela betetzen akordio horretan ezarritako gutxieneko baldintzak. Egia da enpresak aukera hori eskaintzen diela langileei, osasun-agintarien gomendioekin bat etorriz, baina badirudi berriro ere aukera hori kudeatzeko ahalegin guztia langileek egin dezaten nahi duela …

Alde batetik, ez da ezer argitzen datu-sistemaren (ADSL) edo telefono-deien ardura nork hartuko duen, ezta baldintza ergonomikoak, laneko osasunekoak eta abar betetzen dituen lan-ingurunea prestatzeak dakartzan gastuei buruz ere; hau da, zer gastu egiten du enpresak krisi honen kudeaketan? Gure ikuspuntutik, ia-ia gastua 0, eta horrek bat baino gehiago gorritu beharko luke.

Gainera, beste behin ere ez ditu bere erabakien berri eman langileen legezko ordezkaritzak, hau da, enpresa garaipenaren arkutik pasatu da enpresa-batzordeek gai honi buruz duten iritzia, eta alde bakarrez erabaki ditu inplikatutako eragile guztien adostasunaren ondorio izan beharko luketen jarduketak.

Telefonica bezalako enpresa batean ez da onargarria, eta, gainera, soluzio teknologikoetan punta-puntakoa izateaz harro dago, telelana araututa baitago. Orain, lehen mailako osasun-krisi baten erdian, langileak berak jarri behar du enpresaren esku bere etxean duen lanpostuaren logistika. Benetako esperpentoa, enpresako arduradun bat baino gehiago lotsatu beharko lukeena.

Zentzu horretan, gogora dezagun osasun-agintariek ez dutela gaur egun derrigorrezko berrogeialdirik deklaratu, eta zentzu horretan larrialdi-egoera bat gertatzen bada, Estatuko agintariek dagoeneko argitaratu dituztela larrialdiko dekretuak egoera horiek laneko baja gisa tratatzeari buruz.

Horregatik, ez gaitu harritzen Telefonicak ahalik eta pertsona gehien telelanari heltzea nahi izateak, bere jarduera ez baita ahulduko, baina langileen ahaleginaren kontura baino ez da izango.